kanosjanki

Jeśli chcecie pójść na czterdzieści dni do Verny i potem wrócić ze stygmatami, będę zadowolona. Pod warunkiem jednak, że później będziecie dokonywać dzieł od jednej do drugiej krainy tak, jak to czynił św. Franciszek z Asyżu.

św. Magdalena di Canossa
Edukacja

Zadanie wypływające z charyzmatu, by „zapobiegać grzechowi”, ustawicznie staje przed nami jako wielki egzamin z miłości ku Bogu i człowiekowi. Obejmujemy troską wychowawczą dzieci oraz młodzież młodszą i starszą, zwracając szczególną uwagę na harmonijny rozwój osobowości młodych oraz ich „formację serca” aby przez pozytywne relacje dojrzewali w poznaniu samych siebie i szacunku do siebie oraz do otaczającego ich świata; aby odkryli osobistą miłość Boga względem ich osoby i, by odkryli własną misję w społeczeństwie.

Metoda wychowawcza jest zapobiegawcza, poprzez dialogowe, stopniowe i indywidualne podejście w stosunku do wychowanków. (Linee portanti della Carita’ Ministerialne 48). Kanosjański styl wychowawczy wyraża w sposób harmonijny uprzejmość i stanowczość, zażyłość i szacunek, bezinteresowność i radość (RD 114-116)

Z miłością i szacunkiem towarzyszymy im w odkrywaniu i urzeczywistnianiu planu Bożego w ich życiu, aby mogli włożyć swój wkład w budowanie cywilnej i kościelnej wspólnoty, a tym samym w chrześcijańską przemianę świata.

Pracujemy także wśród dorosłych, a szczególnie wśród kobiet, przyczyniając się do tego, aby świadomi swej ludzkiej i chrześcijańskiej godności, potrafili odpowiedzialnie podejmować obowiązki życia rodzinnego i społecznego.